2011. március 27., vasárnap

Fitt ebédhez szuper fitt süti illik...

Ma egy csupa túrós sütit választottam.Az egyik kedvenc oldalamról néztem ki a receptet,mivel liszt sem kell bele és gyümölcs is társul mellé így bátran viselheti az Update 1-es címet!!!

Almás túrós süti:



Hozzávalók:
-4-5 db alma
-50 dkg túró
-1,5 ek tejföl
-4 tojás
-7 ek zabkorpa
-1 citrom héja,leve
-édesítő,csipet só
A tepsit kikened margarinnal és alma szeletekkel kirakod.A túrót a tejföllel a tojások sárgájával,a zabkorpával,a citrom héjával,levével és édesítőszerrel összekevered,majd a tojások felvert habját óvatosan hozzávegyíted,aztán mehet az almára.A tetejét szintén kirakod almaszeletekkel és fahéjjal megszórod.170 fokon 30 percig sütöd.Ha legközelebb készítem akkor a tetejére nem rakok almát mert őszintén megmondom gumi állagú lett,szerintem mazsolával,eperrel és más szupi gyümivel is jó lehet(de ha az almát előtte leforrázzuk pár pillanatra,akkor javíthatunk rajta.)
Én most a felét csináltam mivel ketten ettük,de elfogyott volna a dupla adag is!!! :-)

   *****

Tesóm egy rácsos sütit nézett ki magának és ezt meg ő készítette el.EZ nem diétás,de hát néha megengedett!!! (ENNEK ellenére én nem ettem belőle,meg Muterkám sem)
De ha nagyon szeretnénk ezt is át lehet alakítani alakbaráttá....ha sima liszt helyett zabpehely lisztet teszünk bele,cukor helyett édesítőt és diétás lekvárt. :-)

Rácsos linzer



hozzávalók:
-50dkg liszt
-25 dkg margarin
-10 dkg darált dió (ez el is maradhat)
-1 tojás
-1 dl tej
-1 sütőpor
-citrom héj
-fahéj
-15-20 dkg lekvár
A lisztet elvegyítjük a sütőporral,elmorzsoljuk a margarinnal,hozzávegyítjük a cukrot,a diót és a többi anyagot.Gyorsan összegyúrjuk és ha van idő hidegen pihentetjük.A tészta 1/3 részét tepsi hosszúságúra kinyújtjuk és tepsibe helyezzük,amit előtte kivajazunk.A lekvárral megkenjük,tetejére diós cukrot szórhatunk a megmaradt anyagot vékonyra nyújtjuk és derelye vágóval csíkokat vágunk belőle.Rácsokat készítünk a sütire és megkenjük tojássárgájával.170 fokon 25 perc és kész!!!!


A mai napot laza 40 perc szabadtéri kerékpározással vezettünk le.(én és Muterkám) .

1 megjegyzés: