2011. április 3., vasárnap

Könnyed vasárnapi édesség...

Mai napra egy könnyed kakaós édességet választottam, már kétszer háromszor elkészítettem ,de a pudingos verziót most először,Sthal Judit édességek c. könyvében láttam meg,de azóta már több helyen is rábukkantam pl.itt:
http://www.nosalty.hu/lisztmentes_piskotatekercs_recept_43018

 Liszt nélküli kakaós piskóta rolád:
-7db.tojás
-2 ek. cukrozatlan kakaópor
-édesítő,csipet só
-diétás lekvár
-vanília gríz pudingpor,fél liter tej,édesítő

A vaníliás pudingport készítsük el és hűtsük ki...
A tojásokat válasszuk szét a t.fehérjét kemény habbá verjük fel.A t.sárgákat a kakaóporral az (ízlés szerint) édesítővel habosra keverjük és végezetül ...a  fehérje habot forgassuk össze a tojássárgás kakaóporos masszával.Ezt sütőpapírral bélelt tepsibe (gáz tepsi méret) simítsuk.20-25 perc alatt kész.A  papírt húzzuk le róla és kenjük meg vékonyan lekvárral,mehet rá a puding  is és lehet feltekerni.A puding 3/4-ét kentem rá a többit lehet mellé kínálni.Én most vaníliás grízpudinggal készítettem,de volt már amikor csak lekvárral kentem meg és így tekertem fel......és volt amikor lekvár és gyümölcs darabokat is tettem a tekercsbe.Ferdén ujjnyi vastag szeletekre vágtam és nyírfa cukorral és a maradék gríz pudinggal díszítettem.
Nagyon könnyed,liszt nélküli finomság....
Szép vasárnapi délutánt kívánok!!!! Szila



 Ez a lekváros gyümölcsös verzió...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése